سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرزمین من
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
یه روز تو پیاده رو داشتم می رفتم، از دور دیدم یک کارت پخش کن خیلی با کلاس، کارت های رنگی قشنگی دستشه ولی این کارت ها رو به هر کسی نمیده !

به خانم ها که اصلاً نمی داد و تحویلشون نمی گرفت، در مورد آقایون هم خیلی گزینشی رفتار می کرد و معلوم بود فقط به کسانی کارت میداد که مشخصات خاصی از نظر خودش داشته باشند.

احساس کردم فکر میکنه هر کسی لیاقت داشتن این تبلیغات تمام رنگی خیلی خوشگل و گرون قیمت رو نداره، لابد فقط به آدم های باکلاس و شیک پوش و با شخصیت میده !
بدجوری کنجکاو بودم بدونم اون کارت ها چی هستن !


با خودم گفتم یعنی نظر این کارت پخش کن خوش تیپ و با کلاس راجع به من چیه ؟! منو تائید می کنه ؟!
کفش هامو با پشت شلوارم پاک کردم تا مختصر گرد و خاکی که روش نشسته بود پاک بشه و برق بزنه ! شکمو دادم تو و در عین حال سعی کردم خودم رو جوری نشون بدم که انگار واسم مهم نیست !

اما دل تو دلم نبود ! یعنی به من هم از این کاغذهای خوشگل میده ؟! همین طور که سعی می کردم با بی تفاوتی از کنارش رد بشم با لبخندی بهم نگاه کرد و یک کاغذ رنگی طرفم گرفت و گفت : آقای محترم ! بفرمایید !

قند تو دلم آب شد ! با لبخندی ظاهری و با حالتی که نشون بدم اصلا برام مهم نیست بهش گفتم :

می گیرمش ولی الان وقت خوندنش رو ندارم !

چند قدم اونورتر پیچیدم توی قنادی و اونقدر هول بودم که داشتم با سر می رفتم توی کیک ! وایستادم و با ذوق تمام به کاغذ نگاه کردم، فکر می کنید رو کاغذ چی نوشته بود ؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


" دیگر نگران طاسی سر خود نباشید !
پیوند مو با جدیدترین متد روز...! "



موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 شهریور 13 :: 2:1 عصر

 

این روزها بدجور ی احساس تنهایی میکنم احساس می کنم بین خودم و دیگران فرسنگ ها فاصله افتاد ه هرچه   بیشتر فکر می کنم متاسفانه می بینم که روابطمان ،  دوستیهایمان و دلتنگی هایمان فقط برای خودمان است .فقط برای خودمان زندگی می کنیم .اگر کسی را دوست داریم برای این است که او را وسیله ای برای  ارضای برخی  از نیازهای عاطفی ،روحی ،معنوی و مادی خودمان یافته ایم برای همین است که تا هنگامی که بهترین دوستمان نیازهای ما را برآورده میکند بهترین آدم دنیا ست محبوب ماست برایش میمیریم و تحمل دوریش را نداریم اما امان از روزی که همان شخص برای ما نباشد بدترین آدم روی زمین است فکر میکنید :

چرا به کسی که تا دیروز محبوب ما بود و به او می گفتیم دوریش برایمان غیر قابل تحمل است امروز می گوییم ازت متنفرم  غیر از این است که دیگر ما او را بعنوان راهی برای ارضای نیازهای خود نمی بینیم حالا هیچ فرقی نمی کند این نیازها مادی باشد یا معنوی . همه جا همین طور است شوهری خوب است اگر برای من باشد. زنی خوب است که برای من زندگی کند ،دوستی خوب است که برای من باشد .امان از این من ..من ...من ..تا حالا یکبار از خودمان پرسیده ایم که ما چقدر برای دیگران زندگی کرده ایم ما چقدر پای روی دل خودمان گذاشته ایم تا دل دیگران را بدست بیاوریم اصلا هرجور حساب و کتاب میکنم می بینم جور در نمی آید، اگر برای خودمان زندگی کنیم همدیگر را درک نمیکنیم ، از هم دوریم ، فاصله ها زیاد میشود و اگر یکی آمد برای دیگری زندگی کند هر جور که طرفش دوست داشت رفتار کند،از خودش بگذرد تا طرفش راضی باشد خودش را ویران کند تا روبرویش را بسازد  تازه میدانید بعد از مدتی چه اتفاقی میافتد مطمئنم این جواب را خواهد شنید از تو خسته شده ام ، برایم تکراری شده ای ،چیز تازه ای نداری   یادمان رفته که این بنده خدا از خودش گذشته تا مال من باشد فکر می کنم چون همه ی بود و نبودش را برای ما آشکار کرده آنچه داشته برای من روکرده و به پای من ریخته آنگونه بوده که من خواسته ام پس چیز تازه ای ندارد تاریخ مصرفش تمام شده   تازه یادمان می آید که باید با کسی باشیم که برای مان تازگی داشته باشد و این است که همیشه از هم دوریم که اگر این خصیصه جز ذات ما انسها نبود این همه جدایی و از هم دور شدن و یکی  سیر از محبت و دیگری  تشنه آن وجود نداشت که اگر اینگونه نبود پس از مدتی زن وشوهری که در دوران نامزدی لیلی و مجنونند پس از مدتی زندگی مشترک به هم نمی پریدند و از هم اینقدر دور نمی شدند . وقتی این افکار به سراغم می آید احساس تنهایی میکنم . احساس میکنم همه ی دوستیها معامله است  نمی دانم ...واقعا نمی دانم




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 شهریور 12 :: 9:51 صبح
در نامه با تأکید بر اهمیت اجلاس، تلاش های عراق در این باره و تصریح به این که اهمیت این موضوع از "خرمشهر" کمتر نیست، آمده بود: "سرنوشت محل برگزاری کنفرانس را یک حرکت نظامی می تواند روشن کند."

عصرایران ؛ جعفر محمدی - اجلاس عدم تعهد ، هر چند امروز به دلیل میزبانی کشورمان ، برای ایرانی ها اهمیت دارد اما پیش از این نیز ، یک بار  در کانون توجه مردم ایران قرار گرفته بود ، زمانی که قرار بود بغداد میزبان سران عدم تعهد باشد ، آن هم در بحبوحه جنگ ایران و عراق!

برای حکومت صدام حسین که در سوم خرداد 1361 ، خرمشهر را از دست داده و ضربه ای حیثیتی در جنگ و جهان خورده بود ، بسیار مهم بود که با میزبانی بزرگ ترین نهاد بین المللی بعد از سازمان ملل ، به ترمیم وجهه خود بپردازد.
از این رو ، بغداد خود را مهیای برگزاری اجلاس می کرد و این در حالی بود که ایران ، می کوشید با تبلیغ ناامن بودن پایتخت عراق به دلیل وضعیت جنگی ، مقامات کشورها را از سفر به عراق بازدارد و اجلاس بغداد را منتفی کند.

با این حال ، ماشین تبلیغاتی و سیاسی صدام که از پشتوانه قدرت های بزرگ هم برخوردار بود ، گوی سبقت را ربود و قرار شد اجلاس در بغداد تشکیل شود. عراقی ها ، ادعا می کردند که بغداد به حدی امن است که حتی یک پرنده هم بدون اجازه آنها نمی تواند در آسمانش پرواز کند. آنها حتی از مسوولان کشورهای عدم تعهد خواستند تا کارشناسان امنیتی خود را به بغداد بفرستند و از نزدیک شاهد امنیت مثال زدنی آن باشند!

زمان اجلاس نزدیک می شد و تلاش های ایران ثمر بخش نبود. همه در تهران به دنبال راهی برای ضربه زدن به دشمن بودند ؛ تا این که پیشنهادی محرمانه از وزارت خارجه به ریاست جمهوری رسید و خیلی زود مقدمات اجرایی کردنش در دستور کار مقامات عالی نظام قرار گرفت.

در نامه با تأکید بر اهمیت اجلاس ، تلاش های عراق در این باره و تصریح به این که اهمیت این موضوع از "خرمشهر" کمتر نیست ، آمده بود: "سرنوشت محل برگزاری کنفرانس را یک حرکت نظامی می تواند روشن کند."






این سند اخیرا  در کتاب "ایران و جنبش عدم تعهد به روایت اسناد، از باندونگ تا تهران" توسط انتشارات ریاست جمهوری (نشر جمهور ایران) منتشر شده است.


به زودی طرح حمله آماده شد: بمباران بغداد.

این در حالی بود که بغداد در حصاری از موشک های ضدهوایی قرار داشت و ارتش صدام ، حق داشت به امنیت پایتخت ببالد. اما 6 خلبان ،  ریسک سیاسی ترین حمله هوایی تاریخ کشورشان را پذیرفتند، بدین ترتیب سه هواپیمای اف - 4 به پرواز درآمدند ، دو هواپیما از مرز گذشتند و به سمت بغداد رفتند و سومی بر فراز مرز ماند تا در صورت نیاز به کمک اقدام کند. بدین ترتیب در روز سی ام تیر 1361 ناگهان غرش هواپیماهای ایرانی در آسمان بغداد ، چشم ها را متوجه آسمان کرد.

شهید عباس دوران

 هواپیمای ایرانی بمباران را آغاز کردند و از جمله پالایشگاه الدوره را هدف قرار دادند ؛ همزمان ، هزاران گلوله ضدهوایی و ده ها موشک به سمت هواپیمای آنها شلیک شد و یکی از این موشک ها ، به دم هواپیمای عباس دوران و منصور کاظمیان اصابت کرد.

 دوران از کاظمیان خواست که با چتر نجات بیرون بپرد و با فشردن دکمه خروج اضطراری کابین کمک خلبان ، او را با چتر نجات ، از هواپیما بیرون انداخت. دوران بعد از آن که خیالش از بابت همرزمش راحت شد ، هواپیمای نیمه سوخته اش را که نه بمبی داشت و نه موشکی ، به سمت هتل قرق شده ای که قرار بود میزبان اجلاس عدم تعهد باشد هدایت کرد و لحظاتی بعد ، آنچه بر جای ماند ، هتل ویران اجلاس بغداد بود و هواپیمایی تکه تکه و البته پیکر سوخته شده عباس دوران.

خبر این حمله هوایی و انهدام هتلی که قرار بود محل اقامت سران باشد ، به سرعت در جهان پیچید و نتیجه هم کاملاً مشخص بود: میزبانی از عراق پس گرفته شد ؛ حیثیت سیاسی حکومت بغداد نیز بمباران شده بود!

***
بیست سال بعد ، در تابستان گرم 1381 ، از شهید عباس دوران ، تکه ای از استخوان سوخته پایش به وطن بازگشت و در شهر شیراز ، به خاک سپرده شد.

مزار شهید دوران
یادش همواره افتخار آمیز




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 91 شهریور 7 :: 1:51 عصر
بخورید و چربی بسوزانید
نواجنوب:مهمترین عاملی که باعث چاقی افراد می شود خوردن غذاهای ناسالم و پر کالری است که اگر با غذاهای خوب جایگزین شود می تواند مقدار کالری ورودی را کاهش دهد و شما لاغرتر می شوید.

لاغری بی دردسر آرزوی تمام افرادی است که می خواهند وزنشان را کاهش دهند. در اینجا نگاهی داریم به تعدادی از جایگزین های غذایی که می توانند به چربی سوزی شما کمک کند.

 آب
آب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می گیرد. تحقیقات فراوانی نشان داده نوشیدن آب فراوان، به کاهش سریع تر وزنتان کمک می کند. طبق بررسی های محققان آلمانی با خوردن روزانه 481 گرم آب، متابولیسم بدن 30درصد افزایش می یابد: درضمن نوشیدن آب جلوی گرسنگی را هم می گیرد و تا حدی سیرکننده است.


چای سبز
به جای اینکه معتاد به مصرف چای سیاه و قهوه به دلیل کافئین بالا شوید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. این نوشیدنی پرفایده خواص ضدسرطانی دارد و جلوی ناراحتی های قلبی- عروقی را می گیرد.


 شیر
تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده کلسیم به کاهش وزن کمک می کند. البته هنگام خرید لبنیات باید این نکته را مدنظر بگیرید که لبنیات کم چرب تهیه کنید.


 سوپ
سوپ، پیش غذا یا عصرانه خوبی است. طبق بررسی های پژوهشگران دانشگاه pennstate افرادی که به عنوان پیش غذا سوپ می خورند 100 کالری کمتر در روز مصرف می کنند و وزن کم می کنند.

غلات کامل
متخصصان توصیه می کنند به جای نان سفید و برنج سفید فیبر بیشتری مصرف کنید و غلات کامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. غلات کامل احساس سیری را القا می کنند. درحالی که غلات تصفیه شده حاوی قند بوده و گرسنه می کنند. غلات کامل متابولیسم را بهبود می بخشند و زمان هضم و جذب موادغذایی را افزایش می دهند.


گوشت مرغ
تحقیقات فراوانی نشان داده است مصرف پروتئین بالا می تواند به کاهش چربی وافزایش بافت ماهیچه ای کمک کند. مصرف85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی 120کالری، 26 گرم پروتئین و یک گرم چربی است.

گریپ فروت
تمامی منابع ویتامینC می تواند میزان ترشح انسولین را کاهش دهد و سبب کاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف می کنید در رابطه با مصرف همزمان آن با مرکبات با پزشک خود مشورت کنید. زیرا گاهی این مواد برهم تاثیر منفی می گذارند.


 




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 شهریور 6 :: 11:15 صبح

نصیحت لقمان حکیم به فرزندش (نسخه جدید)


 

خنده

 

پسرم! در تاکسی با تلفن همراه بلند بلند صحبت نکن

 

********************

 

پسرم! آنتی ویروس “بیت دیفندر” اوریجینال نصب کن. پول “رجیستر” به میزان ده سال را کنار گذاشته ام. با احتساب تورم جهانی و تحریم و نوسان بازار. مادرت جای آن را می داند

 

********************

 

پسرم! پیش از استخدام در اداره های دولتی ، “پاور پوینت” را فرابگیر.

 

********************

 

پسرم! پیامک های عیدنوروزت را همین الان بفرست

 

********************

 

پسرم! قطار اندیمشک – تهران زمستانش گرم و جانسوز است و تابستانش سرد و استخوان سوز. لباس مناسب با خودت ببر

 

********************

 

پسرم! اساتید را محترم بشمار! اگر توانستی دستشان را ببوس اگر نه ،خود دانی

 

********************

 

پسرم! بلوتوث تلفن همراهت را خاموش نگهدار، مگر در مواقع ضروری

 

********************

 

فرزندم! هیچ کس تنها نیست.

 

********************

 

پسرم! راه تو را می خواند. اما تو باور مکن.

 

********************

 

هان ای پسر! اگر کسی گفت اسفندیار ار می شناسی خودت را به نفهمی بزن

 

********************

 

پسرم! هر روز از همکارانت در اداره عمیقا خداحافظی کن. کسی نمی داند آیا فردا در همان اداره باشی یا نه. اداره در همان شهر باشد یا نه.

 

********************

 

پسرم! دانشگاه کسی را آدم نمی کند. علم را از دانشگاه بیاموز ، ادب را از مادرت

 

********************

 

پسرم! می دانم الان داری حسرت دیدار مرا می خوری. یالله بلند شو دست مادرت را ببوس بعد بیا بقیه وصیت را بخوان

 

********************

 

هان ای پسر! خسته شدی؟ … از ساعت چند داری وصیت می خونی؟ … کی خسته است؟ … خودت نقطه چین ها رو پرکن

 

********************

 

پسرم! شماره حساب هدفمندی یارانه ها ، رمزگذاری شده در صندوقچه مرحوم آقابزرگ توی اتاق پشتی است.

 

********************

 

پسرم! شهر ما خانه ما! … نه نه نه! نمی خواد عزیزم. شهرشون خونه خودشون. اول اتاقت رو از این ریخت در بیار

 

********************

 

پسرم! سخت ترین کار عالم محکوم کردن یک احمق است. خون خودت را کثیف نکن- ضمنا چرچیل هیچگونه نسبتی با طایفه ما ندارد. بچه هایش ادعای ارث نکنند.

 

********************

 

پسرم! با کسی که شکمش را بیشتر از کتاب هایش دوست دارد ، دوستی مکن

 

********************

 

پسرم! اگر کسانی از سر نادانی به تو خندیدند ، تو برای شفای شان گریه کن

 

********************

 

این لقمان از نواده های همان لقمان حکیم معروف است که چند نسل پیش به بلاد پارس هجرت کرد.




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 شهریور 5 :: 7:34 صبح

پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 7
  • کل بازدیدها: 188938
امکانات جانبی